Minden, amit tudni akarsz a HOME OFFICE-ról! 2. rész

Kép: freepik.com

HOME OFFICE – A VALÓRA VÁLT ÁLOM!

Az 1.részben a home office fogalmáról és feltételeiről volt szó.

Most sorra veszem, milyen előnyei és hátrányai vannak az otthonról történő munkavégzésnek.
Ezen kívül adok 5 tippet, amit feltétlenül tarts be, ha hatékony és jó távmunkás szeretnél lenni. Szó lesz még otthoni iroda kialakításáról, konkrét gyakorlati tanácsokkal, lakberendezőtől.

A home office előnyei és hátrányai
Hasonlóan az irodai munkavégzéshez, ennek is vannak pozitív és negatív oldalai.

Előnyök:
– nincs ingázás, mellyel pénz és idő takarítható meg
– nyugalom, csend, flow érzés
– kényelmes, praktikus, mindig kéznél van
– alacsonyabb stresszfaktor
– saját időbeosztás, rugalmasság, hatékonyság
– jó társaság 🙂
– megfelelő környezet = otthoni iroda
– gyesről visszatérő anyukáknak, illetve kisgyerekes családban előnyös

Hátrányok:
– elmagányosodás, kevesebb kapcsolati tőke
– összefolyik magánélet és munka
– nem megfelelő környezet
– rossz időbeosztás és munka morál a munka minőségének a rovására megy,
– szervezetlenségből, fegyelmezetlenségből fakadóan feltorlódott, befejezetlen feladatok
– kevesebb fizikai aktivitás, ülőmunkából fakadóan elhízás, mozgásszervi panaszok
– túlmunka esélye megnő

5 tipp,amit feltétlenül tartsd be, ha otthonról dolgozol!
A munkaidő munkavégzéssel teljen!
1. Öltözz fel, mintha csak a munkahelyedre az irodába mennél, és időbeosztás szerint dolgozz!
2. Nincs tévézés, facebookozás, magán levelezés, chatelés!
3. Ebédszünet 30 perc! Nincs hosszas főzőcskézés munkaidőben!
4. Felejtsd el a „leugrom a boltba..” vagy „ gyorsan elintézem a bankban..” mondatokat!
5. Állj fel a géptől! Képernyős munkavégzésnél tarts óránként kis szünetet, hogy elkerüld az elhízást, mozgásszervi panaszok kialakulását!

Így rendezd be!
Tippek lakberendezőtől!

Az otthoni iroda berendezése nem sokban különbözik a céges operatív munkahelyétől.
A főbb szempontok, melyeket figyelembe kell venni kialakításkor:
– lehetőleg külön szobában lehet, ha erre nincs lehetőség a nappali, esetleg a háló sarkban is berendezhető
– hány főre és milyen tevékenységre fogják használni?
– tárolási igény meghatározása
– lesz-e ügyfélfogadás?

Első körben fontos felmérni az adottságokat is:
– mekkora a helyiség mérete,
– milyen a burkolása,
– a nyílászárók (ablakok és ajtók) helyzete és mesterséges világítás lehetősége,
– fűtése, és nem utolsó sorban a dugaljak száma.

Legfontosabb bútorai az ergonómia szempontjainak megfelelő íróasztal. Ideális mérete 80×160 cm, viszont ettől adottságoknak megfelelően otthoni használatkor eltérhetünk. Az asztal magassága 72 cm, ennél praktikusabb az állítható magasságú, mely 63-78 cm között állítható, akár álló munkavégzésre is alkalmas. (Mivel a folyamatos, mozdulatlanságban eltöltött ülőmunka rendkívül káros, egyre több helyen és különböző munkakörökben javasolják az álló munkaállomások létrehozását.)

Egy stabil és személyre szabott íróasztal mellett szükség lesz egy forgószékre, lehetőleg gördülősre, állítható üléssel, háttámlával és karfával.

A tárolókat a munkakörnek megfelelően válasszuk ki, mind méretben, mind felépítésben (polcos, fiókos, gurulós, stb..)

Ne feledkezzünk meg a tárgyaló asztal és székről sem, ha rendszeresen fogadunk ügyfeleket!

Világításnál fontos a kétkomponensű elv, miszerint általános és helyi világítást együttesen alkalmazunk.

Mivel otthoni munkahely színek, anyagok, stílus kiválasztásakor a ház/lakás többi részéhez igazítsuk!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük